duminică, 30 octombrie 2011

Mă tem, chiar dacă nu-s culac

Dacă previziunile istoricianului britanic Dominic Sandbrook se vor adeveri, peste 4 ani am putea reveni în plin stalinism. De altfel, scenariul privind reocuparea teritoriilor pierdute de Rusia acum două decenii nu-i pot uimi pe locuitorii statelor încă post-sovietice, o mare parte din care aşteaptă îngroziţi refacerea imperiului rus, în urma vreunei catastrofe geopolitice. O aşteaptă cu nerăbdare, cu speranţă şi bucurie în suflet şi mulţi minoritari etnici şi autohtonii care au păpat la treuca colonialilor, fiind cocoţaţi de aceştia în posturi de conducere. Să nu uităm că, cu aproape un secol în urmă, Rusia s-a refăcut în doar două decenii şi a înghiţit cam tot ce i-a picat în cale.

În astfel de situaţii, încep să regret că nu mi-am făcut încă paşaport românesc, ca să evadez, în caz de necesitate (aka invazie) undeva prin Spania ori Portugalia, cât mai departe de bocancii ruşilor. Dar nici chiar pericolul rusesc nu mă face să întreprind ceva în acest sens, birocraţii rmoldoveni şi români înspăimântându-mă şi ei destul de tare.

Să sperăm, totuşi, că Rusia nu va reuşi niciodată să înrobească fostele colonii, să deporteze din nou, să purifice etnic populaţiile strivite de călcâiul moscal. Poate că, dimpotrivă, se va fărâmiţa ea însăşi în zeci şi sute de bucăţi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu