duminică, 9 decembrie 2012

"Teleradio-Moldova" fosilizată

Compania publică "Teleradio-Moldova" este un dinozaur ce înghite lacom şi mai ales ineficient mijloacele publice. O instituţie cu circa o mie de angajaţi consumă anual aproximativ 100 mln de lei. Rezultatul? Din punctul meu de vedere e nul.

Dar să vedem mai departe unele prevederi din strategia lor de colos ineficient. Cică, "Caracterul programului unei companii publice de radio şi televiziune, este, în general, definit de o varietate de domenii şi genuri (ştiri, educaţie şi cultură, divertisment ), urmărindu-se a se stabili o balanţă între oferta de programe informative şi cea de programe muzicale. Conţinutului programului de ce mai multe ori se pune în concordanţă cu cerinţele societăţii, acestea, la rândul lor, fiind determinate de tradiţiile culturale, de obiceiurile tipice ale populaţiei, de stilul de viaţă al cetăţenilor...". Voi face abstracţie de balanţa pe care o stabilesc ei, în calitatea lor de canal tv public, între informaţie şi cântece, încercând să înţeleg cine este misterioasa "societate" şi care sunt cerinţele ei, ce legătură există între "populaţia" stipulată în document şi contribuabilii ce îşi aduc aportul, toţi ca unul, la existenţa mamutului. Să înţelegem că, din cauza reprezentărilor abstracte ale administraţiei MU1, sunt neglijate categorii întregi de oameni care nu se încadrează în conceptul lor tradiţional de "populaţie"? Din câte se pare, în viziunea originală a ideologilor de la "Teleradio-Moldova", societatea şi populaţia sunt nişte entităţi omogene care au necesităţi şi cerinţe identice, respectiv le vor servi tuturor aceleaşi informaţii şi programe de divertisment uniformizatoare. Deci, nu ar fi o problemă în a deduce cauza cenzurării unor filme inocente, dar care nu plac populaţiei, dacă le citim capodopera troglodiţilor cuibăriţi în compania de aspirat bani publici.

Totuşi, ei se mândresc că ar fi campioni la difuzarea emisiunilor în limba română (calitatea e ultima care contează, nu-i aşa?) şi cu popularitatea meciurilor de la CM de fotbal, când le creşte brusc reitingul. De parcă ar fi meritul lor că evenimentul e popular în întreaga lume, în condiţiile în care ei deţin dreptul de exclusivitate asupra difuzării meciurilor.

Sper să scăpăm cât mai repede de acest colos ce goleşte caznaua publică, dar nu cred că parlamentarii vor decide vreodată privatizarea lui. Cine e fraier să lichideze o companie media care-i face reclamă electorală gratuită cât timp este la putere?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu