joi, 20 decembrie 2012

Eu sunt patriot român şi mă închin lui Kantarean. Glavna k tăţ sîntem ortodocşi

Nu mi-am imaginat că şi tinerii (mă refer în special la cei ce se consideră patrioţi) sunt extrem de dezinformaţi când se pune problema subordonării celei mai influente confesiuni din RM unui stat străin. Adică, ei nu văd o problemă să meargă la o biserică ce aparţine Mitropoliei Moldovei, chiar dacă detestă influenţa pe care o exercită aici Rusia şi îşi doresc eventual unirea cu România. Pot deduce de aici că popăraia moscovită a acţionat foarte finuţ şi eficient, în sensul că i-au făcut să creadă pe mulţi că nu ar avea nicio importanţă în ce direcţie le este întors gâtul, glavna creştini s' shim!

Am rămas uluit să văd reacţia inconştientă a unor tineri care, pe de o parte sunt indignaţi de prezenţa armatei ruse în Transnistria, de cazacii de acolo, fără să facă nici măcar o dată o corelaţie cu sfânta lucrare pravoslavnică rusească pe care o duce aici, pe teren, armata în sutane a lui Vladimir Kantarean, direct supus Patriarhiei Ruse. Chiar sunt orbi şi nu l-au văzut niciodată pe la paradele militare de la Tiraspol, alături de Smirnov? Este adevărat că şi Filat and A îi oferă maşină de lux cu numere guvernamentale, ca să-l aibă aliat, dar totuşi...
Deci, ortodoxia moscovită a reuşit să învingă aici, şi se pare că definitiv. Basarabenii au despre patriarhul ruşilor o viziune asemănătoare cu a catolicilor despre Papă, adică îl văd pe patriarhul Moscovei ca pe cel mai important lider spiritual al ortodocşilor din lume. Pentru ei, indiferent de simpatiile rusofile ori românofile, nu contează în a cui subordonare e o biserică dintr-o localitate sau alta, deşi factorul politic e foarte prezent în problema de faţă. Este adevărat că doar pentru cei cât de cât conştienţi, care au ochi să vadă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu