miercuri, 21 septembrie 2011

Politicienii nu pot fi sanctionati prin absenteism

Dis-de-dimineata am avut parte de coincidente stranii. Mai intai am vizionat filmuletul cu Borovoi si Novodvorskaia, in care acesti doi disidenti simpatici isi exprima nedumerirea ca in Letonia a iesit invingator in alegeri un partid prorus, prevenindu-i pe letoni sa nu glumeasca si sa se implice in viata politica, sa nu practice absenteismul daca vor ca istoria sa nu se repete si sa aiba parte si ei de experientele pe care le-au trait generatiile trecute, atunci cand in 1940 Imperiul Sovietic a navalit in mai mult state, inclusiv in Letonia.



Apoi, dupa ce am vizionat filmul, intru pe un agregator de stiri si accesez un articol in care un blogher isi exprima ferm decizia de a nu mai participa la viitoarele alegeri, vizibil deranjat de felul in care se face politica aici, in RM. E dreptul lui constitutional sa nu se implice, nu i-l neaga nimeni, mai ales ca majoritatea cetatenilor RM au fost tentati macar o singura data sa-si bage piciorul in datoria de cetatean (una din putinele pe care le onoreaza cam o data la 4 ani, ca altfel nu ridica un deget ca sa schimbe ceva in starea de lucruri), si sa-i pedepseasca STRASNIC pe politicieni prin neprezentarea la vot :)

Ce pot sa spun? La o adica, ar mai exista si candidati independenti, daca tot ne-am saturat de aceleasi mutre demagogice. Ar mai exista posibilitatea sa ne depunem noi insine candidaturile si sa asanam viata politica, s-o schimbam in directia dorita de noi, ca nimeni nu va veni cu bagheta fermecata sa produca schimbarile dorite de o categorie sociala sau alta.

Personal, reusesc sa ma "tratez" de absenteism cand il vad si aud pe ecrane, in mass-media in general, pe comunistii Voronin ori Dodon. Comunisti care nu se vor schimba niciodata. Iar incercarile de cosmetizare operate de jurnalistii propagandisti platiti, nu ma pot pacali. Eu chiar ma tem de comunisti si mi se face pielea de gaina numai la gandul ca am putea sa ne intoarcem in timp, cu PC in fruntea RM.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu