vineri, 9 septembrie 2011

Copiii refuză spontan orele de religie

O veste bună de pe frontul religios al învăţământului moldav. Vechea mea cunoştinţă, Angela, elevă în clasa a 5-ea dintr-un orăşel provincial, îmi spune, după ce reveni de la şcoală:
- Gata, nu mai e nevoie de cererea care să mă scutească de orele de religie.
- De ce, acum doritorii de a învăţa religia trebuie s-o scrie? -am întrebat-o eu curios.
- Da, dar matincă se va renunţa cu totul la religie în clasa noastră pentru că e nevoie de 15 elevi, ca să se formeze o grupă specială pentru cei ce doresc să frecventeze orele de religie. Acum sunt numai 9 doritori şi cred că, anul acesta, clasa noastră, a 5-ea, va fi scutită de religie.

O rază de speranţă se înfiripă în sufletul meu. Dacă anul trecut numai 9 colegi de-ai Angelei refuzase să participe la orele de religie, anul acesta toţi atâţia au acceptat să se iniţieze în miturile iudeo-creştine. Se pare că venerabilele burte ortodoxe nu le mai inspiră încredere nici măcar copiilor creduli (ori părinţilor lor), care au toate şansele să crească cu mintea mai puţin împărăginită de ortodoxită ori de religie în general, spre deosebire de generaţiile mai în etate, care se bălăcesc în băltoaca unei credinţe ce-i menţine în mizeria economică şi spirituală, care sare în ochi vizitatorilor din alte state, mai prospere, atât de evidentă este.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu