vineri, 25 octombrie 2013

Și cu iubirea cum rămâne?!

Statul ăsta n-are nevoie de mine, valorosul!

Am să plec din țara asta care nu mă prețuiește deloc! O țară care nu-și prețuiește valorile! Niște hoți. Am făcut facultate, dar am să spăl podelele în Occident. Scriu versuri, sunt talentat, particip tot timpul la victorine. Dar nu mă apreciază nimeni! Și Ion X, care știe 10 limbi, va pleca. Nimeni, niciun departament sau minister n-au nevoie de el. Și nici de mine. -Nu trebuie să pleci, că o să plângem.
 -Așa vă trebu dacă nu știți să apreciați adevăratele talente. Valorile nu pot aștepta aici, la nesfârșit, prin baruri, ca cineva să le aprecieze talentele. Tot așteptând, riscă să le piardă.
-Dar poate că țara nu are nevoie cu adevărat de poligloți?
-Ei, n-are. Vrei să spui că și de poeți nu are nevoie?! Nu vezi ce înmormântări regești le organizează când mor, ce premii naționale au parte când sunt în viață?
-Ei, de poeți nici n-am spus nimic. Ăștia-s cei mai necesari pentru economia națională! Dar de ce Ion X nu-și deschide un birou de traducere. Are toate șansele să devină un om prosper, bogat.
-Ei, drept cine ne iei?! Noi suntem artiști, oameni de creație, nu niște scribi nenorociți, niște slujbași fără har!

*********************************************************************************

Migranții ăștia ingrați nu-și iubesc statul și țara!

Veniți acasă, măi copii. Dealurile natale stau împărăginite, n-are cine plăti taxe și impozite, n-are cine face copii. Cine revine acasă cu bani și cu abilități de businessmani, de agricultori etc. va beneficia de o aspirină gratis. Hai întoarceți-vă acasă, chiar nu vă este dor de țara natală, de susurul izvoarelor, de trilul păsărilor, de urletul câinilor moldavi etc.? Nu vedeți că am rămas doar cu poeți, jurnaliști-partizani și cu poligloți ce ne amenință că vor pleca, dar nu ajung niciodată să-și îndeplinească promisiunea? Care salariu, care infrastructură? Pe astea voi tre să le creați, să nu așteptați nimic de la mine, Statul. Veniți acasă și ridicați-vă țara, nu așteptați să o fac eu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu