luni, 23 aprilie 2012

Cine e mai ipocrit?

În cazul în care ar exista o țară în care heterosexualii ar fi executați când ar fi surprinși în relații sexuale ori pentru simplu fapt că sunt heterosexuali, ar mai raționa la fel de calm, detașat și senin activiștii pentru drepturile omului faţă de nedreptățile comise vizavi de o terță forță (eventual țară), știind că ei înșiși riscă să-și piardă capul dacă nimeresc acolo, în țările extrem de heterofobe? Îmi amintesc cum cineva, un fost coleg de organizație mă acuza că n-aș manifesta suficientă solidaritate față de poporul palestinian, la fel ca și el. Atunci când i-am replicat că, obiectiv, nu prea pot să-i jelesc, din simplu motiv că cei ca mine sunt tratați diferit de cei ca el în Palestina ori alte țări islamice, că în timp ce eu risc să-mi pierd viața acolo, pe el, ca heterosexual, nimeni nu-l va atinge nici măcar cu un deget. Respectiv, el este mult mai subiectiv și părtinitor în militantismul său decât eu, când dau dovadă de lipsă de empatie și absenteism vizavi de niște potențiali călăi de-ai mei. Totuși, el a rămas la poziția lui inițială, la ideea că eu aș avea duble standarde în privința drepturile omului. Într-adevăr, tre' să fii tare ipocrit să nu fii de partea celor care te-ar căsăpi cu prima ocazie, când li s-ar ivi oportunitatea, pentru că asta le dictează religia lor sfântă şi tradiţiile lor preţioase. Nu-mi rămâne decât să recunosc că sunt inconsecvent şi că interpretez interesat ideea de drepturi ale omului :( Dar asta e, am reuşit să mă autoaccept aşa cum sunt, ca un pseudomilitant pentru drepturile omului. Şi voi fi cantonat în ipostaza asta până când va apărea cel puţin o ţară heterofobă, de genul celor islamice de astăzi. Poate atunci voi reuşi să adopt şi eu o atitudine mai detaşată faţă de islamici, faţă de nişte oameni în ideologia cărora sunt bun numai în calitate de cadavru, când activiştii heterosexuali vor milita, la fel ca şi mai înainte, pentru drepturile heterofobilor, în pofida asasinării în masă a heterosexualilor ori a unor colegi de luptă în ţara cu pricina, strict din cauza orientării lor heterosexuale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu