duminică, 9 septembrie 2012

Hai să ne mândrim! Poate iese ceva din asta

Publika îşi delectează fanii cu cântece patriotice interpretate de iluştri necunoscuţi, care se numesc, se pare, Carla's Dreams. Aceştia, seară de seară, încearcă să ne convingă că e o chestie minunată să fii născut în Moldova, să fii moldovean, oameni care ar fi, în opinia lor, păziţi aprioric de 'mnezău. Patetismul e insuportabil, dar tre' să înţelegem că e o piesă de îndoctrinare, pentru tot soiul de campanii, de patriotism local, deci ar fi mai bine să ne distrăm pe seama ei decât să ne enervăm. Cel mai tare mă distrează solistul acestei formaţii, care pretindea undeva, pe o reţea de socialzare, că ar fi absolvit filologia, dar vorbeşte cu atâta dexteritate de moldoveni şi români ca despre două etnii separate, încât sunt sigur că e şi doctor habilitat în ştiinţe şi membru al Academiei de Năuci. Înţeleg că mantra cu naşterea în Moldova şi dragostea fatală ce urmează firesc după întâmplarea minunată şi neobişnuită de a te naşte exact în ţara dragă, poate aduce fani şi, eventual, bani, restul nemaicontând prea mult pentru un artist ce exaltă patriotismul local. Rămâne de văzut ce simţăminte l-ar fi încercat dacă se năştea prin Spania ori Germania, unde capitalismul putrezeşte pe zi ce trece. Eu cred că el ar fi fost moldovan, indiferent unde vedea prima dată lumina zilei, adică ar fi iubit Moldova dacă se năştea măcar şi la Londra ori în Paris. Ar fi spus: "îmi bag piciorul în Franţa, ţara mea dragă şi natală e Moldova! Pe mine acolo mă păzeşte 'mnezo". Uite-aşa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu