Noile televiziuni care s-au impus pe piața moldavă nu sunt prea sigure de nișa ocupată. Pentru că altfel nu văd de ce-ar prelua filme de la suratele lor mai mici și ar ”uita” să precizeze sursa. Termenul ”a uita” este, evident, eufemistic pentru că editorii de imagine de la noile de televiziuni de succes, finanțate la greu, asudă, depun eforturi conștient ca să elimine sigla sursei-prime, a sitului de la care au preluat imaginile și pe care ni le prezintă ca fiind ale lor. Nu este deloc o eroare de montaj, așa cum încearcă să ne prezinte situația prezentatorul Mihai Fusu, de la Publika TV. În același timp, nu am remarcat să se întâmple chestii de genul ăsta când vine vorba de concurenții lor direcți de pe piață. Să fie pentru că știu că vor fi penalizați drastic? Că rivalii au angajați speciali, specialiști în drept, să le apere interesele, care le-ar ușura bugetele cu sute de mii sau chiar cu milioane de lei pentru ”preluări” gen Publika TV? Iar alții, mai săraci și care acționează în bază de voluntariat, pot fi tratați ca niște prostuți, ca niște exaltați extrem de fericiți că au fost remarcați de granzii media de la Chișinău, abia după ce li s-a dat peste nas?
Abia după ce a fost demarată o campanie pe Facebook, în care practicile Publika TV au fost dezavuate de mai multă lume, Mihai Fusu se face a-și cere scuze de la colegii din Curaj TV pentru mica neatenție a editorului de imagini, făcându-le mare favoare de a-i cita postum (în emisiunea de mai jos).
Nu e prea puțin? La o adică, cei de la Publika TV ar fi putut să restabilească sigla de pe filmul preluat, să-și ceară scuze oficial și să promită că mai mult nu se va întâmplă, că vor renunța la practica urâtă care nu face cinste unei televiziuni ce se respectă. E prea mult?
Publika TV, RUŞINICĂĂĂĂ!!!
RăspundețiȘtergere