sâmbătă, 12 mai 2012

Factură de 30 lei la apă, cu seră în curte

Aflându-mă la Călăraşi, în oraşul care se confruntă permanent cu o criză cronică în privinţa alimentării cu apă, am auzit diferite opinii despre starea de lucruri dezastruoasă. Un omulean acuza administraţia Apă-Canal că nu organizează controale eficiente, care i-ar depista şi pedepsi pe cei ce fură apă în cantităţi impresionante. El se arăta nedumerit de faptul că mulţi consumatori care au seră în curţile lor achită o factură ce nu depăşeşte 30 de lei. "E chiar atât de greu de înţeles că e vorba de furt în cazuri de astea?", se lamenta el. "De ce nu încerci să-i informezi tu, doar fiecare are de suferit, de plătit în contul celor care fură, inclusiv tu?", l-am întrebat eu. "Nu vreau să-mi complic viaţa. Şi, la urma urmei, ei au angajaţi speciali care ar trebui să verifice dacă datele de pe contor coincid cu consumul real de apă". I-am dat parţial dreptate, cetăţeanul n-ar trebui să se substituie organelor de resort ori control, să le facă munca celor care primesc salariu pentru asta, cu toate că şi implicarea cetăţenilor poate juca un rol decisv în eradicarea unor practici ilegale. Pentru început, ar trebui să-i îndemnăm totuşi pe cei ce culeg datele de pe contoare să se arate mai curioşi şi să-şi pună probleme elementare de logică gen: "Cum reuşeşte un boier cu 2-3 case supraetajate în curte şi cu o seră impozantă să consume doar câteva tone de apă lunar, în sumă de 20-30 de lei. Întrebarea se extinde şi asupra celor care colecteză date pentru consumul de energie electrică, gaze etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu