joi, 24 martie 2011

Bolşevism naţionalist ruso-moldovenist

Sper că etnicii ruşi din generaţia mai tânără să fie mai puţini predispuşi în a limita drepturile pentru români (am întâlnit personal pe reţele de socializare ca Facebook, de exemplu, tineri ruşi cu viziuni democratice, neînchistaţi în propria lor etnie), dar cei din generaţia mai în vârstă, nu ştiu dacă sută la sută, dar în marea lor majoritate, n-ar avea nimic împotrivă să le interzică băştinaşilor dreptul la liberă întrunire, la manifestaţii. Mai întâi, ei mă includ, fără voia mea şi fără să mă întrebe, în conceptul de moldovan, născocit tot de ei. Apoi dacă văd că-l resping, mă invită să plec peste Prut. Ei să rămână aici pe loc, iar eu, românul, să plec în România (bine că nu sunt kurd, că nu ştiu unde m-ar trimite).

După ce m-am "delectat" cu imagini în care Klimenko instigă la ură şi violenţă împotriva unui ziarist şi activist pentru drepturile omului, cerându-i să plece peste Prut, am avut surpriza să o aud şi pe Maia Laguta că are cam aceleaşi păreri despre românii basarabeni care îşi exercită un drept fundamental la ei acasă. Ciudat înţelege activista noastră, înconjurată de pensionari şi frontovishi, drepturile şi libertăţile umane (care libertate, cică să nu-mi mai vii pe aici şi să-mi vorbeşti de libertate!). Probabil, şi-o fi imaginând în mintea ei că liberăţile şi drepturile se oferă selectiv, numai şi numai cetăţenilor dragi sufletului şi ideologiei ei. Şi numai anumitor etnii. Restul tre' să fie paria, marginali, tabu pe propriul lor pământ. Că ingenioasă şi mai e Maia Laguta asta! Câtă largheţe de spirit, câtă sete pentru democraţie autentică!

N-aş fi deloc surprins dacă mai mulţi activişti de origine rusă ori lingăi aborigeni vor ieşi, la ordinele Moscovei, pe 27 Martie în PMAN, să provoace manifestanţii (şi aceştia, în mare parte, n-o au deloc cu drepturile omului, dar asta e altă temă de discuţie, nimeni neavând dreptul să le interzică ori să-i împiedice în exercitarea unui drept fundamental). Dar să nu uităm că pentru astfel de cazuri sunt prevăzute structurile de forţă ale unui stat de drept, care să-i neutralizeze pe cei ce scuipă pe prevederile legislaţiei, aplicându-le pedepse pe măsura faptei.

Mi-ar fi plăcut totuşi mai mult să ştiu că activiştii bolşevici de la Chişinău ce militează pentru drepturile clasei muncitoare, a pensionarilor şi unei părţi a veteranilor de război să facă abstracţie de problema naţională, să fie cosmopoliţi, cel puţin în sensul în care îi îndemna părintele lor spiritual, Lenin, să nu ţină cont de originea etnică a celor cărora pretind că le apără interesele, chiar dacă aceştia din urmă pot fi şi români.


Video: Curaj.TV

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu