luni, 19 martie 2012

Nu te iluziona, eşti DIFERIT de mine!

Dacă aş fi în PMAN, alături de John Onoje, şi s-ar pune problema diferenţei, tovarăşii de luptă ai proaspătului moldovean, la fel ca şi majoritatea populaţiei RM, mă vor identifica pe mine drept diferit. Momentan, diferenţa majoră în RM nu este culoarea pielii, originea etnică etc., ci orientarea sexuală. Când cineva spune despre altcineva că este diferit, nu face o constatare, ci se delimitează, chiar dacă tipul/tipa e tolerant(ă) şi nu ar recunoaşte niciodată motivul REAL al afirmaţiei. De aceea, mă distrează uneori poziţia unor activişti în domeniul drepturilor omului care utilizează cu mult entuziasm sloganul "Toţi diferiţi, toţi egali". Diferenţa, într-o societate în care inegalitatea este norma, atribuită cuiva, înseamnă automat un statut inferior. N-aş avea nimic împotrivă ca amicii mei, de exemplu, să-mi spună că sunt diferit doar atunci când ei ar aspira la statutul meu, când şi-ar dori să fie homosexuali. În caz contrar, le receptez afirmaţia drept o încercare subtilă de delimitare, ca să nu se întâmple vreo confuzie, doamne fereşte. La urma urmei, o persoană tacticoasă nu-ţi va aminti niciodată, mai ales obsesiv, că ţi-ar fi specifică o anumită diferenţă care te singularizează, în situaţia în care ea se bucură de un statut privilegiat social şi pe toate planurile doar (sau mai ales) pentru că nu este DIFERITĂ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu